G:n valmentajat
Valmentajat:
Ella Hoffrén
045 3588887
ella.hoffren@icloud.com
Meri Luomala
Valmentajan toimenkuva:
Suunnittelee ja ohjaa harjoitukset
Mahdollistaa kaikille tasapuoliset ja yksilölliset kehittymismahdollisuudet
Luo perustan hyvälle joukkuehengelle
Vastaa peluuttamisesta ja joukkueiden muodostamisesta
Tekee kausisuunnitelman
Kehittää urheilijoiden taitoja, fyysisiä ja psyykkisiä ominaisuuksia sekä asennoitumista harjoitteluun, kilpailemiseen sekä muihin valmentautumiseen liittyviin seikkoihin.
ja yhdessä joukkueenjohdon kanssa:
Toimii yhteyshenkilönä sarjailmoittautumisessa
Suunnittelee ja vastaa joukkueen toiminnan aikatauluista
Hoitaa tilavaraukset
Valmentajien lupaus:
Lasten valmentajana lupaan olla…
1.Lapsilähtöinen
Pidän aina mielessä lasten kiinnostuksen kohteet ja kuuntelen heitä. Kyse on siitä, mitä lapset haluavat ja tarvitsevat, ei siitä mitä aikuiset.
2.Kokonaisvaltainen
Kehitän lapsia ensisijaisesti ihmisinä, ei vain urheilijoina. Tavoittelen psykososiaalisten taitojen ja pystyvyyden kehittämistä siinä missä fyysisten ominaisuuksienkin.
3.Mukaan ottava
Otan mukaan huomioon kaiken tasoiset niin kykyjen kuin motivaationkin osalta. Samanlainen valmennus ei sovi kaikille. Tutustun lapsiin ja uskallan valmentaa heitä yksilöllisesti.
4.Hauskuutta ja turvaa järjestävä
Lapset haluavat pitää hauskaa ja oppiakseen heillä täytyy olla turvallinen olo. Rakennan myönteisiä ihmissuhteita sekä hauskan ja välittävän ilmapiirin, jotka mahdollistavat lasten viihtymisen ja tuovat heidät aina harjoituksiin.
5.Urheilulliseen elämäntapaan kasvattava
Vain pieni osa lapsista haluaa ja etenee huippu-urheilijaksi, mutta kaikilla on mahdollista kasvaa urheilulliseen elämäntapaan. Tämän arvokkaan perinnön haluan valmentajana antaa kaikille valmennettavilleni.
6.Monipuolisuuden opettaja
En ylikorosta lajitaitoja, vaan annan mahdollisuuden monipuoliseen oppimiseen. Lapselle on tärkeää saada vahva pohja sekä motorisille taidoille että urheilun taktiselle ymmärrykselle yli lajirajojen.
7.Vanhemmat huomioon ottava
Vanhemmat eivät ole vihollisia, vaan tärkeimpiä mahdollistajia. He haluavat lasten parasta, kuten minäkin. Kumppanuus on avainsana vanhempien kanssa toimimiseen. En voi tietää, mitä vanhemmilla on tarjota toimintaan, ellen keskustele heidän kanssaan.
8.Pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen
Vien lapset oppimismatkalle. Matkan pääsää on hyvin mietitty määränpää ja matkan varrella lyhyen, keskimatkan ja pitkän tähtäimen tavoitteita. Hyvät suunnitelmat johdattavat matkalla eteenpäin, eikä harjoitteita ”vedetä hatusta”. Suunnittelun laiminlyönti on sama kuin suunnittelisi epäonnistuvansa.
9.Vaihtelun kautta opettava
Oppiminen on monitahoinen prosessi, eikä se tapahdu hetkessä. Käytän monipuolisesti valmennus- ja opetusmenetelmiä, jotta kaikki urheilijat oppivat ja erilaisten taitojen oppiminen mahdollistuu. Erilaiset menetelmät täydentävät toisiaan ja auttavat pääsemään haluttuihin tuloksiin.
10.Sopivasti kilpailullinen
Kilpailemisessa ei ole mitään väärää, kun se palvelee lapsen kehitystä. Rakennan kilpailut ja ilmapiirin niiden ympärillä lasten tarpeet huomioiden. Näin kilpailut ovat hauskoja ja samalla loistavia motivaattoreita. Voittaminen hinnalla millä hyvänsä -asenne ei kuulu toimintaani.